rysskkarlek

Johanna , Velvet , Chulli , Wendy o Dolli

Velvets skadad

Kategori: Allmänt

Tänkte berätta lite om velvets skada här.

Velvet bröt båda sina framben i en hopp olycka som 8 månaders valp. Redan då va hon är tuff brud som tog allt som de kom.
Hon opererades o blev bra förutom ett sår som vi kämpat med länge. Efter flera månader så läckte benet.
Sedan opererades hennes stöd skena med skruvar i ut , som dom satt på skelettet.
Allt läckte fint o hon va go o glad :) tills en dag då ena benet såg konstigt ut o jag bestämde mej för att åka in direkt.
Hon hade brutit benet igen fast på ett nytt ställe :(
Vetrinären såg inga hinder i att operera in en titanium skena med skruvar så de gjorde vi. Samma dag hon kom hem va de fullt öss på henne.
Hon har varit galet pigg under hela sin sjuk tid.
Sedan nu 3-4 månader efter de så bröt hon andra benet för andra gången :( dagen innan min födelsedag :(
Hon hoppa ca 10-20 cm från marken o bröt vänster ben :(
Detta va hemskt då min pappa såg allt o blev helt förstörd. Jag vakna av att jag hörde henne skrika o detta skrik får ej att förklara.
Så jag fatta vad som hänt o sprang upp o tog henne i min famn då hon lugna sej.
Jag håller mej alltid lugn på något konstigt viss o så fort vi kommit till Vetrinären o lämnat henne så bryter jag ihop.
Vf jag gör så vet jag ej.
Men iaf så operera dom in titanium platta med skruvar i detta ben också.
Nu har allt läkt o hon mår bra. Hon får vitaminer o äter bra.
Hon lever som en normal hund o har alltid gjort. Men vi lärde henne att hon ej gick hoppa från soffa , trappor mm .
Nu har vi skaffat egen trappa åt henne så hon kan gå upp o ner från soffan sj. Hon är jätte duktig på detta.
Hon har dock en förmåga att se sådär väldigt yngling o liten ut när vi ska ut o gå. Detta är för att hon älskar att åka i famnen eller i väska då hon har koll på allt. Hon hoppar gärna sj ner i väskan eller tar hon ett skutt upp emot mej så att jag ska lyfta upp henne.

Men som sagt hennes kropp gillar inte titaniumet så de ser inte bra ut i skelettet o vi får se hur länge jag får behålla henne. Sålänge hon inte har ont eller lider så får hon va krav.
Men bryter hon fler ben så får hon vandra vidare då jag tycker de är snällast mot hennes kropp.
Hon beter sej liksom annars som vilken annan hund.
Så där är inger fel på hennes livs gnista. Hon är en tuff brud min velvet.
Jag hade aldrig utsatt henne för alla operationer om inte jag vetat att hon skulle klara de.
Velvet är bäst :)

Men men nu ska jag sluta plåga er med skador för jag ska sova nu.
( kan hända att jag missat något i hela historien )

Kram på er

Kommentarer


Kommentera inlägget här: