rysskkarlek

Johanna , Velvet , Chulli , Wendy o Dolli

Velvet

Kategori: Djuren

Idag fick jag en sådan hjärt skärande upplevelse igen med velvet. Hon höllt på att hoppa från soffan då min systers kompis satt för velvets trappa.
Dock va Natta min kompis snabb o fick ta på velvet innan hon hoppa.
Som ni vet så har hon varit skadad o jag vågar inte chansa att hennes ben håller i ett hopp eller går sönder :(
Går hon sönder en gång till i sina små ben så måste jag tyvärr ta Hejdå av henne.
Jag vill inte utsätta hennes kropp för mer, Dock är hennes inställning till livet helt fantastisk, hon tar allt som de kommer o löser sina problem på egen hand oftast .
När hon va skadad först gången då gick hon enbart på bakbenen o de funka hur bra som helst. Hon kissa o bajsa på 2 ben o va som vilken hund som helst förutom att hon inte kunde gå i trappor eller på promenader.

Nu flera månader efter så går hon fortfarande ofta på bakbenen. När vi lagar mat eller äter så går hon på bakbenen.
Hon har även lärt sej att hoppa fram på bakbenen o de ser super skoj ut.
Velvet är en underbar hund helt enkelt.


Nu ska vi sova för imorgon ska vi packa , ladda kamera :) o duscha för på lördag blir de utställning :)
Jippi

Kram på er

Kommentarer


Kommentera inlägget här: